In Chiang Mae besluiten we het over een sportieve boeg te gooien. Kids hebben genoeg tempels gezien en ook de kookcursus haalt geen absolute meerderheid. We gaan voor raften, hoogteparcours en een tweedaagse jungletrek.
Op vrijdag trekken we dus de bergen in voor het wildwater avontuur. Omdat de stroming in het regenseizoen behoorlijk fel is, maken we gebruik van kleine raftjes voor 4 personen. Het traject is 10 km en duurt ongeveer 2,5 uur met versnellingen en watervalletjes tot klasse 4. Behoorlijk snel dus als je weet dat er maar 6 klassen zijn en je vanaf augustus raftervaring moet hebben om de rivier op te mogen. Slik. We krijgen helmen en zwemvesten, een half uur uitleg en dan hup de boot in. De kapitein roept in zijn beste Engels allerlei bevelen zoals "get in", "hold on", "over left", "over right" (spreek uit: ovalaait) ...Maar bij de eerste serieuze versnelling gaat het al mis. De mammie slaat overboord en begint wild heen en weer te zwaaien in het kolkende water. Na een paar rondjes volgt ze toch de bevelen op die de kids vanuit de boot roepen :"rechtstaan!!!" Blijkt dat het er maar een halve meter diep is :-) We leggen de rest van het parcours feilloos af - al mag de mammie vanaf nu gewoon in de boot zitten bij de versnellingen. Halverwege de toer komen we in een stortbui terecht maar dat kan de pret niet meer bederven. We lachen bij elke rapid en genieten van deze super ervaring.Na de lunch bezoeken we nog een olifantenkamp en een waterval en we sluiten de dag af met een tochtje op een bamboevlot.
Tegen 8u zijn we terug in Chiang Mae en begint de gewone drukte: nog snel naar de nachtmarkt om wat pakjes, voetmassage en dan zakken maken, want morgen gaan we richting zuiden waar de zon op ons wacht ...(avontuur om er te geraken in volgende post)

Héél smakelijk gelachen om het spektakel in de ondiepe raftrivier. Haaaahaha, zie het helemaal voor me!
BeantwoordenVerwijderenVind het ook wel super: de mammie en de kids heerlijk door Thailand toeren. Geniet er heel intens van!
Christel