
Op dinsdag komen we 's morgens vroeg aan in Bangkok voor onze 2 laatste dagen city trippen. We werken eerst braafjes nog een paar gemiste tempels en bezienswaardigheden af. Van op de gouden berg hebben we een schitterend uitzicht over de stad. In elke windrichting reikt de stad zich schijnbaar eindeloos uit.

Na de middag boeken we op advies van opa een long tail boot en varen we door de klongs van Thonburi, of de oude hoofdstad van Thailand.

De mensen leven er van en op het water in een kluwen van kanaaltjes, best te vergelijken met Venetie. Uiteraard stoppen we aan een kraam om vissen te voeren. Voor "good luck" en tegen betaling... De beloofde floating market beperkt zich tot een schamele boot met een vervelende verkoopster die ons perse een fles bier wil verpatsen voor de kapitein. De mammie is echter niet te vermurwen.

De rest van de tocht verloopt zonder veel extra's en we genieten van de vele huisjes en vooral super vriendelijke bewoners die ons allemaal toewuiven ook al zien ze allicht dagelijks toeristen al gapend voorbijschuiven.

Op woensdag bezoeken we eindelijk wat Arun die al op dag 1 op de Bucket list stond maar sneuvelde door jetlag gerelateerde problemen bij Emma. Het is met stip de prachtigste tempel van Bangkok. De zon schijnt en de Efteling figuren krijgen een sprookjesachtige uitstraling.

We willen ook nog het scheepvaart museum bezoeken maar zien op tegen nog maar eens afbieden voor een boot dus we dompelen ons onder in de drukte van de amuletmarkt om er nog een paar pakjes op de kop te tikken. Flor twijfelt ongeveer een half uur of hij nu wel of niet een schilderijtje zou aanschaffen. We pingelen meer dan de helft af dus fier als een gieter neemt hij het kleinood mee. Tot 2 uur later blijkt dat het zakje verdwenen is. We keren op onze stappen terug langs alle kraampjes op het heetst van de dag op zoek naar het schilderij. Flor stormt voorop en de mammie kan nauwelijks bijbenen. Gelukkig vinden we het zakje terug in de bar waar we even halt hielden. Na een voetmassage houden we de dag voor bekeken. Nog even rusten in het hotel, dan iets eten en naar de luchthaven. We nemen de vlucht van Thai airways iets over middernacht. Het was een super mooie reis met heel veel nieuwe ervaringen, maar we kijken er toch naar uit om iedereen in Belgie terug te zien.
En om af te sluiten enkele topmomenten en zaken die we niet zullen missen:
Topmomenten:
- Duiken
- Kanchanaburi als stad
- Trekkings en mooie natuur in de bergen van het noorden
- Raften
- Lekker eten
Flopmomenten:
- Verkeer in bangkok
- Zeeziek en jetlag
- Altijd drukte
- Mensen die je willen afzetten
- Boven slapen in trein
Geen opmerkingen:
Een reactie posten